Case study Novakid — o efektownym wejściu na rynki azjatyckie

Od ponad trzech lat MTA Digital współpracuje z Novakid, szkołą języka angielskiego dla dzieci. W tym czasie nie mogliśmy nawet podejrzewać, jak bardzo ten projekt się rozrośnie i jak bardzo rozwiniemy swoje digitalowe skrzydła. Zaczęło się od jednego spotkania, kilka miesięcy później obsługiwaliśmy większość rynku europejskiego, a następnie nadszedł czas, kiedy wspólnie ruszyliśmy na podbój azjatyckiego segmentu edukacji zdalnej. Oto zapis naszej wspólnej, marketingowej przygody! Gdy MTA rozpoczynało współpracę z Multikinem w 2017 roku, sytuacja firmy w sferze digital marketingu znacząco różniła się od tej, którą cieszymy się obecnie. Przedstawiamy case study tej współpracy.

O Novakid



Novakid jest międzynarodową szkołą angielskiego online, dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Zajęcia odbywają się na specjalnie zaprojektowanej platformie, na której rodzice mogą sprawdzać postępy dzieci i umawiać kolejne lekcje. Jest to nauka na wysokim poziomie, ze względu na bogate doświadczenie nauczycieli Novakid i fakt, że są to najczęściej native speakerzy. Szkoła językowa stawia na połączenie tradycyjnych metod nauczania z zabawą, co wyróżnia ją na tle innych usług edukacyjnych w tym sektorze. W czasie zajęć dzieci śpiewają, rysują, a nawet tańczą, dzięki czemu szybciej przyswajają zdobytą wiedzę! To jednak nie wszystko. Nowoczesne podejście Novakid zakłada także wprowadzanie elementów grywalizacji, a uczniowie mają możliwość wzięcia udziału w lekcjach z wykorzystaniem technologii VR. Promocja tak zaawansowanej i innowacyjnej usługi edukacyjnej pozwoliła MTA na wykorzystanie posiadanej digitalowej wiedzy i rozwinięcie skrzydeł w sektorze, w którym marketing nie należy do najłatwiejszych.

Jak zaczęła się współpraca MTA z Novakid?



Novakid jest jednym z największych projektów realizowanych dotychczas przez MTA Group. W 2019 roku udało nam się nawiązać współpracę z prężnie rozwijającą się szkołą angielskiego online. Zaczęliśmy od realizacji kampanii PPC na Polskę, głównie Facebook Ads. Z każdym miesiącem dochodziły jednak nowe usługi, między innymi kreacje, landing pages, analityka czy SEO. Jednocześnie rozszerzaliśmy swoje usługi na nowe rynki zagraniczne, którymi różni specjaliści MTA mieli okazję się zajmować. Zaczynając działania, poznaliśmy główny powód niezadowolenia Multikina. Poprzednie działania były prowadzone fragmentarycznie, bez konkretnego planu i bez szerokiego spojrzenia. MTA zaproponowało konkretne działania, oparte na dwóch platformach: Google Ads i Facebook Ads. Specjaliści MTA pracujący w tych technologiach zasugerowali skuteczne rozwiązania i strategię działań na przyszłość. Już na etapie składania oferty wiedzieliśmy, w którą stronę planujemy podążać i co chcemy osiągnąć. Dzięki połączeniu GAD i FBA, mogliśmy dotrzeć do użytkowników na różnych etapach lejka sprzedażowego. 

W Novakid zaufano nam na tyle, że pod koniec tego samego roku powierzono nam kompleksową obsługę digital marketingu na całą Europę Zachodnią.

2020 rok upłynął pod znakiem pandemii Covid. Dla szkoły angielskiego online ten trudny czas nie oznaczał drastycznego ograniczenia działań, wręcz przeciwnie, Novakid dostrzegł szansę we wzroście zainteresowania nauką zdalną. W trakcie obostrzeń wielu rodziców pierwszy raz miało możliwość bliżej przyjrzeć się temu jak wygląda nauka zdalna i przekonali się, że lekcje online potrafią być dodatkowym krokiem w rozwoju wiedzy dziecka. Edukacja online stała się standardem. Jak to wpłynęło na działania marketingowe?

Zaczęliśmy operować na znacznie większych budżetach, a skalę podejmowanych działań w ramach naszych usług dla Novakid podsumowuje najlepiej następujący fakt:
  • Ponad 1500 godzin pracy miesięcznie spędzonych na projekcie.


Najtrudniejsze wyzwania oraz sposób, w jaki udało nam się im sprostać



Wraz z rozwojem szkoły angielskiego dla dzieci online, powiększyły się jej potrzeby z zakresu digital marketingu. Pojawiło się również kilka problemów. Na początku 2022 roku, czasy bardzo dynamicznego wzrostu się skończyły, na co miały wpływ między innymi problemy światowej gospodarki (wojna na Ukrainie, wysoka inflacja). Novakid potrzebował zmiany swojej strategii, postawił na controlling oraz przygotowywał się do zmian wewnątrz firmy, by dopasować swój plan rozwoju do aktualnych realiów rynkowych. Szkoła angielskiego online, przy rosnących problemach ekonomicznych w Europie, zwróciła swoją uwagę w stronę rynków azjatyckich, ponieważ tam zaobserwowano potencjał do dalszego wzrostu.

Sukcesy digital marketingu realizowanego przez MTA na rynkach europejskich przejął wewnętrznie Novakid. Natomiast nam powierzone zostało zadanie wprowadzenia marki szkoły angielskiego dla dzieci online na odmienny kulturowo oraz cechujący się zupełnie inną dynamiką rynek. Novakid zdecydował się na podbój sektora edukacji online w następujących krajach:
  • Indonezja
  • Malezja
  • Hongkong
  • Japonia
  • Makao
  • Tajwan
Wcześniej, Novakid prowadził pojedyncze działania w Azji, ale ich skala była skromna, dlatego mieliśmy przed sobą wiele pracy. Poza skuteczną promocją potrzebowaliśmy stworzyć świadomość marki na drugim końcu świata, dostosowując się do lokalnych praktyk oraz wymagań. Nowy kierunek, nowa wizja, ale stara i sprawdzona ekipa MTA.


Przygotowanie do zmiany



Ze strony organizacyjnej kluczowe było „zdanie” dotychczasowych obsługiwanych kont. Proces offboardingu trwał jednocześnie wraz z przygotowaniem się do rozpoczęcia działań w Azji, więc przez pewien czas w zasadzie wykonywaliśmy „podwójną” pracę. Rynek azjatycki jest oczywiście odmienny kulturowo, językowo, więc jednocześnie obsługując kraje europejskie i przygotowując naszych partnerów w Novakid do ich przejęcia, zabraliśmy się za naukę.

Jakiego rodzaju research wykonaliśmy?

Znaleźliśmy osoby specjalizujące się w działaniach na rynkach azjatyckich i zaczęliśmy się szkolić, zbierać informacje o tym, jak wygląda digital marketing w krajach, które powierzył nam pod opiekę Novakid. Dodatkowo skontaktowaliśmy się z działami sprzedaży naszego klienta, które również podzieliły się swoją wiedzą dotyczącą specyfiki i zachowań nabywczych w rejonie. Musieliśmy też przeprowadzić research platform, z jakich korzysta się w tamtym regionie, ponieważ Facebook i Google nie mają monopolu w Azji jeżeli chodzi o media społecznościowe, komunikatory oraz wyszukiwanie.
Wszystkie te informacje gromadziliśmy, by ostatecznie stworzyć strategię, która pozwoli szkole angielskiego online dla dzieci nie tylko zaistnieć na rynkach azjatyckich, ale stać się konkretnym graczem w segmencie edukacji.
Byliśmy zmuszeni odrzucić część wniosków z prowadzonych działań i testów w Europie, ponieważ wiedzieliśmy już, że ze względu na charakterystykę regionu, te rozwiązania nie przełożą się na realne wyniki w Azji. Nie zaczynaliśmy „od zera”, ale musieliśmy spojrzeć na projekt i jego budżetowanie z zupełnie innej perspektywy. Na szczęście nasze działania przygotowawcze zaowocowały bardzo szybko.


Co udało się nam wspólnie osiągnąć?



W trakcie realizacji zmiany charakteru naszej relacji z jednym z naszych największych i najbardziej zaufanych partnerów, przede wszystkim udało nam się jeszcze bardziej usprawnić komunikację na linii MTA — Novakid.
Aktualnie tworzymy na rynki azjatyckie dla Novakid kampanie Facebook Ads, Google Ads, Tik Tok i Yahoo Ads. Dla Japonii przygotowaliśmy nieznaną nam na rynku europejskim usługę, czyli promowanie Novakid za pomocą Line Ads, ponieważ LINE jest popularnym komunikatorem w tym regionie. Realizujemy także działania SEO oraz UX/UI dla naszego partnera. Przygotowujemy się, by obsługiwać także display&video 360 w niedalekiej przyszłości, a to dopiero początek!
Już w pierwszym miesiącu działania na rynkach azjatyckich udało nam się wykonać 205% targetu dla zaplanowanych działań.
Dostaliśmy pozytywny feedback zarówno od działu sprzedaży, jak i marketingu Novakid. Bardzo sprawnie udało nam się okiełznać nowe rynki i już teraz pracujemy na znacznie większą skalę, ze zwiększonymi budżetami, ponieważ nasza praca przynosi realne efekty.
Nasz partner utwierdził się w tym, że może nam zaufać długoterminowo i że żadne marketingowe wyzwanie nie jest nam straszne!

You may also like

Case Study — Multikino.pl

O Multikinie Multikino jest największą siecią kinową w Polsce i tym statusem może chwalić się od wielu lat. Aktualnie (w 2022 roku) posiada 44 oddziały w 37 miastach w całym kraju, łącznie 316 ekranów. Multikino w swojej ofercie posiada głównie pokazy premier filmowych, ale także

Czytaj więcej »